___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Sykkeltur nr: 03

Last ned turkart fra GisLink.no (uten rute)

Turkart fra GisLink Gjemes Sykkelklubb

Kml-fil for visning i Goole Earth

Turbeskrivelse: Lengde: 27.4 Type underlag: Asfalt - Grus - Terreng - Sti

Kart fra Google Maps med GPS-rute innlagt

Middels tur på asfalt, grusvei, skogsvei og i terreng. Variert!

Start i sentrum i Batnfjorden og sykle gammelveien opp mot Harstad og Gaupset, videre over Åndalsbrua og mot Furset. Ta til høyre og oppover til Rugebautaen. Dette er gammelveien opp til Fursetfjellet. I et kryss deler veien seg i tre, og du velger den i midten som fører deg til toppen av Fursetfjellet. Inn på hovedveien har du da en svak nedoverbakken før du tar til venstre (etter ca 2-3 km) på en skogsgrusvei. Forsett parallelt med hovedveien før veien går til venstre. Fin grusvei, deretter skogsvei og så sti. Etter en tid må du gjennom et skogsholt (med myr), ca 200-300 m. Du kommer da til en skogsbilvei som går opp til demningen på Silsetvatnet. Her kan du enten velge å sykle på venstre side av Silsetvatnet, eller til høyre side (opp til Stokkåsen - og forbi Indergårdssetra). Denne beskrivelsen tar veien til venstre side. Sykle på veien nedenfor demninga. Ved enden av vatnet går veien veldig bratt ned og det er en del svinger nedover. Vær forsiktig nedover, og vær sikker på at dine bremser er i god stand. Du kommer ned til hovedveien, og tar til høyre og sykler tilbake til sentrum av Batfjordsøra. Alternativt kan du sykle samme rute den motsatte veien.

En fin tur i flott natur!

Vis større kart

____________________________________________________________________________

Annen informasjon

Høydekurve

Sykling etter traffikert vei, spesielt E39. Ta forhåndsregler, det kan til tider være mye trafikk.

Start: Batnfjordsøra
Slutt: Batnfjordsøra

Høydekurve må betraktes relativt. (Varierende grad av kalibrering av høydemåler i GPS)